DLA KOGO?
Szkolenie przeznaczone jest dla menedżerów średniego i niższego szczebla, którzy na co dzień kierują wielokulturowymi zespołami.
CEL:
Głównym celem szkolenia jest podniesienie umiejętności kierowniczych uczestników w kontekście zarządzania podwładnymi z różnych kręgów kulturowych. Szkolenie to pozwoli uczestnikom lepiej ich zrozumieć, dzięki czemu wzrośnie efektywność zarządzania, także w trudnych sytuacjach, wynikających właśnie z różnic kulturowych.
O PROGRAMIE:
Pokażemy uczestnikom znaczenie równorzędnego traktowania pracowników, niezależnie od kraju ich pochodzenia. Omówimy różnice wynikające z kultury danej nacji, kraju pochodzenia i systemu wartości w jakim pracownicy zostali wychowani. Przekażemy narzędzia, sposoby komunikacji ułatwiające radzenie sobie z różnorodnością.
Umiejętność zarządzania różnorodnymi zespołami wymaga od liderów przejścia określonego procesu – od zbudowania w sobie odpowiedniej postawy do stosowania konkretnych umiejętności.
Program szkolenia wygląda następująco:
- Rola lidera wielokulturowego zespołu- oczekiwania organizacji względem lidera
- Firma jednorodna, a wielokulturowa
- Obecna sytuacja na rynku polskim- garść danych
- Różne perspektywy – jakie korzyści mamy z różnorodności?
- Burzenie stereotypów- empatyczne przywództwo
- Potrzeby innych narodowości – wejście w „buty” obcokrajowców
- Proces poznawania i asymilacja innych w Polsce i w firmie
- Synergia- różni i równocześnie podobni, czyli co nas łączy
- Trudności i wyzwania- omówienie przykładów z życia menedżera