DLA KOGO?
„Warsztaty nt. kultury organizacyjnej” dedykowane są zarządom firm, managerom wysokiego szczebla i działom HR. Ważne, by w warsztacie uczestniczyły osoby mające wpływ na najważniejsze decyzje w firmie. Warsztat moderowany jest prze trenera Solution.
CEL:
Głównym celem warsztatu jest uzgodnienie przez najważniejsze osoby w firmie swoich oczekiwań w zakresie budowania lub zmiany kultury organizacyjnej. W trakcie warsztatu uczestnicy definiują swoje oczekiwania co do sposobu zarządzania, komunikowania się, wzajemnych relacji i zasad funkcjonujących wewnątrz organizacji. Badanie kultury organizacyjnej przeprowadza się w przypadku:
- łączenie dwóch firm – kiedy mamy do czynienia z dwiema różnymi kulturami organizacyjnymi;
- potrzeby głębokiej zmiany i dostosowania firmy do rynku i nowych wymagań.
O PROGRAMIE:
W warsztacie powinny uczestniczyć „najważniejsze” osoby w firmie, które mają kluczowy wpływ na politykę i działalność firmy. Warsztat koncentruje się w pierwszej część na analizie obecnej kultury organizacyjnej, następnie zespół modeluje pożądaną kulturę organizacyjną. W trakcie wspólnej pracy uczestnicy uzgadniają wspólnie niezbędne zmiany i działania, jakie muszą się zadziać, by zmieniła się kultura organizacyjna w całej organizacji. W kolejnym kroku przygotowywany jest plan działań w celu osiągnięcia założonych zmian. Warsztaty możemy prowadzić w następujących obszarach:
- definiowania kierunku oraz zaprojektowania procesu zmiany kultury organizacyjnej;
- analizy kultur firm podlegających połączeniu oraz wskazania możliwych zagrożeń i zaprojektowania optymalnego procesu łączenia;
- analizy stylów zarządzania preferowanych przez managerów oraz zbudowania planów rozwoju w celu lepszej realizacji strategii zgodnej z kulturą organizacyjną;
- zdefiniowania kluczowych kompetencji dla całej organizacji.