Merytorycznie o HR.
"Jeżeli istnieje sposób, by zrobić coś lepiej… znajdę go."Thomas A. Edison
Ciekawe dane: 80% pracowników chce rozwijać swoje umiejętności w zakresie wykorzystania sztucznej inteligencji w swojej pracy, a tyllko 38% najwyższej kadry zarządzającej (dane z USA, a więc i tak te bardziej postępowe i szybciej reagujące firmy) realizuje projekty wspierające ten proces. Sztuczna inteligencja jest bardzo pomocnym narzędziem, zwiększającym efektywność procesów i pracowników. Bez żadnych wątpliwości jest przyszłością i zostanie z nami na stałe. Zaniedbanie tego elementu edukacji w biznesie, budowania kompetencji cyfrowych, wykorzystania AI w organizacji to pozbywanie firmy przewagi nad konkurencją. Kto szybciej opanuje o wdroży AI zdobędzie przewagę w branży oraz zwiększy efektywność biznesu. LinkedIn poprzez LinkedIn Learning oferuje dostęp do świetnej biblioteki kursów, dzięki której możesz zbudować program rozwojowy skupiony na nauce wykorzystania AI w twoim biznesie. Więc w prosty i tani sposób można dać pracownikom możliwość rozwijania tych umiejętności. Ale co zrobić, żeby zwiększyć świadomość Zarządów co do wagi tej edukacji dla pracowników? Odpowiedź to zapewne edukacja i rola osób zarządzających HR w organizacjach, żeby tworzyli projekty, działania wspierające budowanie kompetencji cyfrowych i motywację w zakresie wykorzystania AI do wspierania w codziennej pracy. Z ciekawostek, OFF Radio Kraków poszło jeszcze dalej i wprowadziło audycję w 100% prowadzoną przez AI. Czy to dobry pomysł, czas pokaże. Niemniej mamy obecnie morze możliwości, które oferuje sztuczna inteligencja. Powinniśmy nauczyć się z nią żyć.